شرکت نگهبان شیمی

تولید محصولات شیمی ساختمان

شرکت نگهبان شیمی

تولید محصولات شیمی ساختمان

روان کننده دیرگیر ( نگهدارنده اسلامپ)

روان کننده دیرگیر ( نگهدارنده اسلامپ)

فوق روان کننده مایع از نسل دوم روان کننده ها و بر پایه لیگنوسولفاتات است . این روان کننده توانایی افزایش اسلامپ ، کاهش آب و به ویژه افزایش زمان افت اسلامپ استفاده می شود .

موارد کاربرد :

به طور کلی هنگامیکه لازم است هم بتن شلتر شده و هم مدت زمان بیشتری این خاصیت خمیری حفظ شود از این روان کننده می توان استفاده نمود . به طور خاص می توان به این موارد اشاره کرد : بتن ریزی در هوای گرم که باید دمای بتن کمتر باشد ( کاهش دمای بتن ) بتن ریزی های حجیم مانند سد ، تونل و سازه هایی با ضخامت زیاد .

ویژگی ها و اثرات :

با اثری که این ماده روان کننده بر روی ذرات سیمان دارد باعث می شود که گیرش سیمان در زمان بیشتری نسبت به حالت عادی تکمیل گردد ، به همین دلیل حرارت سیمان ( که به دلیل واکنش های مربوط به گیرش است ) و در نتیجه حرارت بتن یابد .

مقدار مصرف :

مقدار مصرف بسته به نوع کاربرد و به عبارت دقیق تر مقدار اسلامپ بتن مورد نظر متغیر است که مقدار آن با ساخت طرح های آزمایشگاهی در محل کارگاه و یا آزمایشگاه مرجع تعیین می گردد . در هر صورت دوزاج پیشنهادی برای کارهای معمولی در محدوده 5/0 تا 2/1 در صد وزن سیمان می باشد .

روش مصرف :

این ماده را می توان پس از اختلاط همه اجزای بتن و یا همراه با آب اختلاط به مخلوط بتن اضافه نمود ، مدت زمان 40 ثانیه تا 5/1 دقیقه برای انجام واکنش های لازم کافی است .

شرایط و محل نگهداری : به دور از تابش مستقیم نور خورشید و در دمای صفر الی50 درجه سانتیگراد .

بسته بندی : گالن های 24 و بشکه های 220 کیلوگرمی و تانکرهای1000 لیتری ( به سفارش خریدار )

توجه :

1-       فوق روان کننده الزامات استاندارد ASTEM C494 آمریکا را برآورده می کند .

2-    فوق روان کننده در دراز مدت نه تنها هیچگونه تأثیر منفی بر روی بتن ندارد بلکه دوام آنرا بیشتر و به این طریق عمر مفید سازه را افزایش می دهد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد