شرکت نگهبان شیمی

تولید محصولات شیمی ساختمان

شرکت نگهبان شیمی

تولید محصولات شیمی ساختمان

روان کننده کاهنده آب ( روان کننده نسل دوم )

روان کننده کاهنده آب  ( روان کننده نسل دوم )

فوق روان کننده مایع از نسل دوم روان کننده ها و بر پایه لیگنوسولفاتات است . این روان کننده توانایی افزایش اسلامپ ( وقتی نسبت آب به سیمان ثابت است ) و کاهش آب ( وقتی اسلامپ ثابت است ) بتن را دارد .

موارد کاربرد :

به طور کلی به دو منظور می توان از این ماده استفاده کرد : اول هنگامیکه احتیاج به افزایش اسلامپ بتن می باشد ، مانند بتن ریزی های با تراکم آرماتور زیاد و بتن ریزی هایی که دسترسی مشکل است و نمی توان عمل ویبره را انجام داد . دوم ، کاهش آب مورد نیاز بتن برای رسیدن به اسلامپ مورد نظر ، این مورد دوم به خصوص برای نیل به بتن های توانمند مانند بتن هایی با مقاومت نسبتاً بالا ، بتن هایی که قرار است به مقاومتی بالاتر از مقاومت های معمولی برسند ، کاربرد دارد . به عنوان مثال می توان با استفاده از این تأثیر قالبها را زودتر باز کرد .

ویژگی ها و اثرات :

با تأثیر مستقیمی که بر روی ذرات سیمان می گذارد ، باعث می شود آب ذرات بیشتری از سیمان را نسبت به حالت عادی هیدراته کند . این امر باعث صیقلی شدن بتن و در نتیجه روانی بیشتر آن می گردد . بنابراین می توان به اسلامپ بالاتر دست یافت و یا اینکه با کاهش آب ، مقاومت را افزایش داد .

مقدار مصرف :

مقدار مصرف بسته به نوع کاربرد و به عبارت دقیق تر مقدار اسلامپ بتن مورد نظر متغیر است که مقدار آن با ساخت طرح های آزمایشگاهی در محل کارگاه و یا آزمایشگاه مرجع تعیین می گردد . در هر صورت دوزاج پیشنهادی برای کارهای معمولی در محدوده 4/0 تا 2/1 در صد وزن سیمان می باشد .

روش مصرف :

این ماده را می توان پس از اختلاط همه اجزای بتن و یا همراه با آب اختلاط به مخلوط بتن اضافه نمود ، مدت زمان 40 ثانیه تا 5/1 دقیقه برای انجام واکنش های لازم کافی است .

شرایط و محل نگهداری : به دور از تابش مستقیم نور خورشید و در دمای صفر ای 50 درجه سانتیگراد .

بسته بندی : گالن های 24 و بشکه های 220 کیلوگرمی و تانکرهای1000 لیتری ( به سفارش خریدار )

توجه :

1-       فوق روان کننده الزامات استاندارد ASTEM C494 آمریکا را برآورده می کند .

2-    فوق روان کننده در دراز مدت نه تنها هیچگونه تأثیر منفی بر روی بتن ندارد بلکه دوام آنرا بیشتر و به این طریق عمر مفید سازه را افزایش می دهد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد