شرکت نگهبان شیمی

تولید محصولات شیمی ساختمان

شرکت نگهبان شیمی

تولید محصولات شیمی ساختمان

فوق روان کننده حباب ساز

فوق روان کننده حباب ساز

فوق روان کننده مایع از نسل چهارم فوق روان کننده ها و بر پایه پلی کربوکسیلات است که علاوه بر افزایش اسلامپ بتن ، مقداری هوای غیر تصادفی تولید می نماید .

موارد کاربرد :

از این ماده افزودنی می توان در مواقعی استفاده نمود که لازم است در بتن حباب های غیر تصادفی و با اندازه های مساوی تولید شود . به ویژه در مناطقی که خطر یخ زدگی و ذوب شدن بتن بالاست .

این حبابها از ترک برداشتن و پوسته شدن بتن جلوگیری خواهد کرد . در واقع این حبابها تنش های ناشی از افزایش حجم آب به دلیل یخ زدن را خنثی می کند . به عنوان مثال استفاده از این ماده در جداول بتنی اکیداً توصیه می شود .

ویژگی ها و اثرات :

هم خاصیت فوق روان کنندگی ( افزایش اسلامپ ) داشته و هم باعث حباب زایی در بتن می شود . توجه شود که حبابهای ایجاد شده توسط این ماده تصادفی نبوده و دارای غشای ضخیم می باشد که به راحتی از بین نخواهد رفت به ویژه در مقابل ویبره با مدت معمول مقاوم می باشد .

مقدار مصرف :

از 3/0 تا 7/0 درصد وزن سیمان در کارهای معمولی و تا 6/1 درصد برای نگهداری اسلامپ بالای 20 سانتیمتر به مدت 6 ساعت در دمای بالای 40 درجه سانتیگراد .

روش مصرف :

این ماده را می توان پس از اختلاط همه اجزای بتن و یا همراه با آب اختلاط به مخلوط بتن اضافه نمود ، مدت زمان 40 ثانیه تا 5/1 دقیقه برای انجام واکنش های لازم کافی است .

شرایط و محل نگهداری : به دور از تابش مستقیم نور خورشید و در دمای صفر ای 50 درجه سانتیگراد .

بسته بندی : گالن های 24 و بشکه های 220 کیلوگرمی و تانکرهای 100 لیتری ( به سفارش خریدار )

توجه :

1-       فوق روان کننده PC الزامات استاندارد ASTEM C494 آمریکا را برآورده می کند .

2-    فوق روان کننده PC در دراز مدت نه تنها هیچگونه تأثیر منفی بر روی بتن ندارد بلکه دوام آنرا بیشتر و به این طریق عمر مفید سازه را افزایش می دهد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد